dagens skratt

Den Stora Brittiska Öl Festivalen i London var över och bryggarna beslutade gå ut och ta en öl.

Mannen från Pripps sätter sig på barstolen och säger:
- Bartender, jag vill ha världens bästa öl, en Pripps Blå.

Bartendern dammar av en flaska från hyllan och ställer fram den.

Mannen från Corona sätter sig bredvid och säger:
- Jag vill ha det bästa ölet i världen, en Corona.

Bartendern dammar av en flaska och ställer fram den.

Mannen från Budweiser säger:
- Jag vill ha det bästa ölet i världen, ge mig Konungen av Öl, en Budweiser.
Och bartendern ger honom en.

Mannen från Coors säger:
- Jag vill ha det enda öl som tillverkas på källvatten från Klippiga Bergen.
Han får sin Coors.

Mannen från Guinnes sätter sig och säger:
- Ge mig en CocaCola.

Bartendern blir lite tagen men serverar mannen från Guinnes det beställd.

De andra bryggarna stirrar på honom och frågar:
- Varför dricker du inte Guinnes?

Mannen från Guinnes svarar:
- Jag tänkte att eftersom ni inte dricker öl, så skulle inte jag heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0